Gravimetrická hustota energie tejto batérie je na úrovni 328 watthodiny
(Wh)/kilogram (kg) pri počiatočnom testovaní, čím dokáže dosiahnuť veľmi
rýchle nabíjanie s dobrou tepelnou stabilitou. Batéria je ideálna práve
pre segmenty, v ktorých je nízka hmotnosť rozhodujúcim konštrukčným
faktorom. Očakáva sa, že produkcia týchto batériových článkov od InoBat
dosiahne úroveň 340 Wh/kg.
"Výsledky testov potvrdzujú vysokú kvalitu našich batérií a
demonštrujú významný pokrok pre zákazníkov na trhu vysokovýkonnej
mobility. A to práve vďaka vysokej úrovni hustoty energie a energetickej
kapacity," povedal Marián Boček, riaditeľ InoBat.
Spoločnosť má podľa neho jasne určený plán výskumu a vývoja budúcich generácií svojich batérií. "Články
momentálne posielame na priame testovanie zákazníkom, s ktorými
prebiehajú aj technické a komerčné diskusie. Po validácii baterkových
článkov očakávame uzatvorenie záväzných zmlúv o vývoji a výrobe," doplnil.
"Keďže Slovensko je lídrom v automobilovom priemysle, je dôležité,
aby sme mali výrobcu batérií priamo na Slovensku. InoBat realizuje
zároveň aj výskum a vývoj nových batériových systémov, čo môže zlepšiť
transfer technológií z výskumu do praxe a zlepšiť praktické zručnosti
absolventov tak, aby reflektovali potreby trhu s príchodom
elektrifikácie," doplnila Andrea Fedorková Straková, predsedníčka Slovenskej batériovej aliancie.
Je podľa nej potrebná aj systematická a cielená podpora zo strany štátu,
a to nielen na fyzické osoby, ale aj na firmy a podporu spolupráce
univerzít, výskumných pracovísk a priemyslu tak, aby SR bola pripravená v
budúcnosti na nové výzvy, ktoré elektromobilita prináša.
Výskumná činnosť novej batérie je spolufinancovaná v rámci projektu
európskeho záujmu - IPCEI EuBatIn. Ten spája 12 členských štátov a viac
ako 40 spoločností.
InoBat sa špecializuje na výskum, vývoj, výrobu, recykláciu a konečnú
likvidáciu inovatívnych elektrických batérií. Svoje výskumno-vývojové
centrum a pilotnú linku buduje vo Voderadoch, na Slovensku.